Undvik höstdepressinen

När mörkret kommer förvinner min vilja att göra hitta på saker att göra på kvällarna, jag vill hem och jag känner mig trött så fort jag kommer ut från jobbet. Inte helt konstigt, jag sitter ju o jobbar hela dagen. Jag har dock bestämt mig för att göra någonting åt det och inte deppa ihop trots att det är mörkt ute.

För att mitt liv ska bli mer innehållsrikt ska jag börja göra 3 saker för mig själv varje dag. Dessa tre saker ska jag göra för att jag själv vill. För att jag känner för det, inte för att samhället säger att det ska vara så, jag ska försöka att inte påverkas av de yttre faktorerna. Det kan vara saker som att göra en god kopp te och sätta mig en stund och bara dagdrömma eller att jag tar en promenad för att jag känner för det. Det behöver inte vara några stora saker, utan saker som jag tycker om. Till en börja tror jag att man måste tänka på det så att det blir gjort men efter ett tag kommer det komma naturligt.

För att känna känna mig pigg ska jag:

Motionera

Träffa Vänner, aktivera mig

Planera i förväg vad jag ska hitta på efter jobbet så jag inte har ngt att göra och då åker hem

Försöka få så mycket dagsljus som möjligt, jag läste någonstans att minst en halv timme om dagen ska man ha.


//Stylish Lady


Skrivet av Styliah Lady 2008-10-31 kl 14:52

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0