Stylish Lady bakar

Sent igår kväll fick jag för mig att baka paj. Det blev en hallon/äppelpaj.

På senaste tiden har jag kännt behov av att pyssla hemma. Vet inte om det är för att hösten är på väg eller om jag trivs hemma så mycket. Då vill jag försöka baka och laga mat när jag kommer hem från jobbet. Det är mysigt..

Här är receptet, dock har vi inte provsmakat den än men jag tror att den är god :)

Ca 300g frysta hallon

1-2 söta äpplen (beroende på storlek)

2 matskedar potatismjöl

1/2 dl strösocker

till pajdegen:

2 dl mjöl

100 g smör

0,75 dl socker

2 dl havregryn

Lägg ut bären, (jag bakade med frysta hallon) i en ungsäker form, hacka äpplet i små bitar, strö potatismjöl, socker över bären. Balanda smamma mjölet och sockret till pajdegen, tillsätt smör och jobba ihop den med händerna, tilsätt därefter havregryn. Smula sedan degen över bären som på bilden nedan och därefter grädda i ugnen ca 20 minuter på 225 grader. 

Till pajjen är det gott med vaniljsås som fills färdigt att köpa :)


//Stylish Lady

Skrivet av Styliah Lady 2008-08-29 kl 09:59

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0