Spionera mera



Igår var vi på bio och såg James Bonds nya film Quantum of Solace. Jag har inte varit något direkt fan av James Bond genom tiderna och kan nog konstatera att de två senaste filmerna är de enda hela jag har sett. Av de tidigare filmerna har jag sett delar men aldrig en hel film. Filmen var väldigt händelserik, mycket hände på samma gång och jag följde inte med i slagsmålen. Väldigt många specialeffekter och väldigt får coola prylar som jag har för mig är speciellt för just James Bond. Han hade en telefon som kunde göra allt och ta fram information men jag ville se mer. Tycker att det tyder på dålig fantasi hos fimskaparna. Nej jag är ingen prylnörd, har faktist kämpat för att förstå hur den här bloggen fungerar till och med men jag har förväntat mig någonting annat av filmen. En sak är säker att jag finner det väldigt fascinerande att en figur har följt männinska sedan 1953. Alla vet vem James Bond är och precis som sport förenar människor, ger oss samtalsämnen. Så jag har tagit fram lite bilder på skådespelare som har varit James Bond och det skulle vara kul o veta vem ni tycker är den riktiga James Bond.

Spionen James Bond också kallad Agent 007 skapades 1953 av Ian Fleming. Sedan dess har flera skådespelare fått chansen att vara James Bond.

Sean Connery spelade in 6 filmer 1962-1967 och 1971


George Lazenby spelade in 1 film, 1969

Roger Moore spelade in 7 filmer mellan 1973 och 1985

Timothy Dalton 2 filmer mellan 1987 och 1989

Pierce Brornan spelade in 4 filmer mellan 1995 och 2002

Daniel Craig 2 filmer från och med 2006, har kontrakt på sammanlagt 4 filmer


Själv röstar jag på Pierce Brornan

Skrivet av Styliah Lady 2008-11-03 kl 15:07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0