OSA vad betyder det egentligen

Idag är det sista dagen att OSA JA eller NEJ till ett bröllop den 7.e januari. Detta par träffades under högskoleskoltiden, de förlovade sig ganska snabbt och ska nu gifta sig. Det blev precis som de sa, "vi gör någonting kul nu när man är student och så gör vi något kul när man har börjat jobba".


Ska bli riktigt kul att få träffa alla vänner som jag pluggade med. Undrar om det blir samma fest som det blev på Kåren eller om vi har mognat sedan dess, det var ju trots allt flera år sedan jag tog examen, sisådär tre år sedan jag flyttade till Stockholm för att forsätta plugga och lämnade småstadslivet med allt vad det innebar. Vi ekonomer hade galet roligt under den tiden, festade varje helg och pluggade 8-16 varje dag i biblioteket, efter det var det gymmet, ja alla gjorde så och alla kände mer eller mindre till varandra. Vissa platser i biblioteket var i hemlighet utsedda som spanplatser, där satt man o spande vissa dagar och vissa dagar. Sen fanns det platser som i tysta rummet där man satt under den tiden då man inte ville bli störd. Att studera i en storstad innebär att man inte har samma gemenska.

Så nu vill jag klargöra vad OSA står för. Det betyder "Om Svar Anhålls", det är en gammaldags formulering och ingen fråga. Jag inbjudare anhåller eller vill att du gäst ska svara på. OSA innebär att gästen ska svara Ja, tack eller Nej, tack. man måste alltså svara. Så när det är utrett kan jag fortsätta jobba.

//Stylish Lady


Skrivet av Styliah Lady 2008-10-01 kl 14:34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0