Min helg i Bratislava

En härlig weekend i Bratislava. Perfekt resmål om man inte vill känna sig skylldig att behöva se allt. Staden är nog inte större än Götet. Men vi var nära på att missa hela resan.

Flyget skulle gå 14.10 från Skavsta. Klockan 12 skulle vi mötas vid Västra Skogens tunnelbanestation, 20 minuter senare blir jag upplockad av en pojkvännen! Allt är lugnt men vi måste skynda oss. Jag ska då ta o checka in oss i bilen... fyller i alla uppgifter, passnummer, namn, passets utgångsdatum och ser när jag kommer till sista punkten att det står i rött ONLINE CHECK IN LATEST 4H BEFORE DEPARTURE. Shit! Vi har ju inte ens en skrivare i bilen. Vi ringer till kundservice och betalar samtalet som kostar 15 sek i minuten utan att få ngn hjälp. Shit igen! KÖR

Västra Skogen - Skavsta 40 minuter (ni som är som jag och inte vet hur långt det är kan jag förklara att vi fick åka ganska fort) och att tillägga det var mycket trafik på väg ut från Stockholm.

Vi glider in på på flygplatsen, skakiga men glada, går förbi check in och säkerhetskontrollen sätter oss i baren o andas ut. Vi klarade denna färd utan att börja bråka! En öl och ett klas vin, tack!




Vilken underbar service vi fick från vår söta flygvärdinna! Han var nog lite betuttad och det var inte i mig


den söta flygvärdinnan


Skakig taxifärd


Nyshoppat, kappa och stövlar

Förrätten


efterrätten, blev inget kort på varmrätten



hemgång, snygg hållning









asså aha, kameran är framme, dåså


Vem sa att det inte fanns shopping, en sak är säker, där vi befinner oss där finner det shopping. Dax att göra ännu ett köpcenter



posar lite innan avfärden



In action


//Stylish Lady

Skrivet av Styliah Lady 2008-10-07 kl 16:29

Kommentarer
Postat av: Linn

Tycker mycket om det du skrivit! Roligt att se en del schyssta grejer och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om typ alltid. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0