Kontrast

Nu snackar vi kontraster. Förra veckan var jag i Sudan med jobbet, det var 30 grader varmt klockan nio på kvällen, bilderna nedan bevisar. Jag sätter mig på flyget och kommer ut på Arlanda och möts av snöstorm.  Föredrar faktist inget av det, jag tänkte på det vid flera tillfällen då jag var i Sudan, människorna lever någon form av slowmotionliv, de går sakta, de bygger hus sakta, alla ansträngningar utomhus går väldigt lugnt till. De stressar verkligen inte. Det är 30 grader varmt på kvällen och jag vill informera om att det är deras vinter nu. Den lägsta temperaturen ligger på 25. Jag säger inte att jag fördrar vädret som vi har i Sverige heller men en blandning hade varit perfekt.







De har riktigt gott bröd i Sudan, och det är ju någonting som jag skulle kunna leva på. Nybakat varmt bröd...


//Stylish Lady

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0