Älska mig eller älska mig inte

Idag är det ingen bra dag, jag känner mig sviken och jag är ledsen. Ibland känns det som att folk tycker att jag kan ta skit, det är ju ändå bara jag, om det nu ligger till på det viset då får jag stå för det tycker man. Det sårar mig att  vissa inte bryr sig om att vissa kommentarer får mig att känna mig mindre värd, eller rent ut sagt billig. Att jag har en öppen attityd och kan säga ifrån behöver inte betyda att jag inte tar illa vid mig. Det betyder inte att jag inte kan fälla en tår.  Samma saker händer gång på gång men förnekas och det kanske är det som sårar mest av allt. Jag står för allt jag har gjort. Men allting är inte alltid svart på vitt. Vissa saker mår jag inte bra över och jag tycker inte att det ska tas upp av människor i min närhet, det är som att jag inte ens är där. Jag tycker att jag har blivit respektlöst behandlat, men på något sätt verkar det inte som att jag har rätt att känna så. Det är ändå alltid synd om andra, för de har alltid rätt.  Jag vet inte om jag kommer att ångra att jag skriver det här i bloggen men det är min blogg och jag får skriva vad jag känner och just nu känner jag såhär.

Jag kan göra allt för människor i min närhet, jag försöker ställa upp allt jag kan, men jag funkar så  att när jag blir sviken och får nog så vänder jag andra kinden till. Jag har gått igenom mycket i mitt liv, jag har erfarenhet av saker som vissa bara ser på film. Det har lärt mig mycket om människor och jag har insett att det finns mer än en själv.

Jag vet att allt jag har gjort i mitt liv har jag gjort på egen hand, jag har två examen jag har en egen bostadsätt, jag har ett grymt jobb, massa snygga kläder och skor. Jag har haft det så lätt i mitt liv, juste allt jag har har jag kämpat för. Jag vet att jag klarar mig.


Skrivet av Styliah Lady 2008-11-12 kl 16:58

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0